Moshe Ginaor Zohar

12 ינו 20212 דקות

הקמת גינה יפנית

עודכן ב: 25 יול 2023

הקמת גינה יפנית – המזרח הרחוק קרוב אליכם

גינה יפנית היא גינה יפה ומרשימה מאוד, גינה שהדגש העיקרי בה הוא על יופי ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. גינה יפנית מדמה את הטבע, ומשתמשת באלמנטים טבעיים ליצירת יצירות אומנות של ממש בתוך הגינה. הקמת גינה יפנית משתמשת בחומרים רבים ליצירת מיצגים יפים או שחזורים של הטבע, משתמשת בעצים קטנים ומעוצבים, סלעים מיוחדים, שיחים, חיפויי קרקע שונים ובניית טרסות או בריכות נוי יפות.

הקמת גינה יפנית יוצרת, בסופו של דבר, גינה שמתפקדת ומרגישה כמשהו שלם עם זרימה נכונה של מרכיבי הגינה. גינה יפנית נותנת תחושה של שלווה ורוגע, ואפילו אווירה מהורהרת משהו. חשוב מאוד שכל מרכיבי גינה יפנית ישתלבו היטב יחד, וייצרו איזון ושילוב עדין. התכנון הזה מצריך מחשבה מעמיקה של אנשי מקצוע מנוסים.

מרכיבים עיקריים של גינה יפנית

גינה יפנית תכלול לרוב עצי נוי קטנים ומעוצבים (בסגנון בונסאי), שיחים, סלעים, חצץ או חלוקי נחל, שרכים ותיחום מגוון של הגינה. במקרים רבים העיצוב יכלול דק עץ יפה ופרגולה שתתאים לסגנון הכללי. במסגרת הקמת גינה יפנית הסלעים משמשים כמוקדים מרכזיים שמספקים תחושת יציבות, חצץ או חלוקי נחל מסמלים זרימת מים ותוחמים אזורים בגינה. מים הם מרכיב חשוב בתוך גינה יפנית, והם יכולים להיות בצורת מפל, דימוי של נחל קטן או בריכת נוי.

סוגי עיצוב גינות יפניות

ישנם הרבה סגנונות עיצוב ושיטות הקמת גינה יפנית בשימוש, אם כי לא כל הסגנונות מתאימים לתנאים בישראל. הסוגים הנפוצים הם:

  • דימוי טבע מוקטן: סגנון הקמת גינה יפנית, שכולל הדמיה של נושאים אמיתיים מהטבע כמו נחלים, הרים, יערות ועוד. גינה יפנית שכזו נבנית עם חומרים שונים ועם הרבה פרטים קטנים, שיוצרים יצירה מלאה ומרשימה.

  • גינת פטיו: הקמת גינה יפנית כזו מתאימה יותר לשטחים קטנים כמו מרפסות או לפטיו. העיצוב מינימליסטי ויפה, מעט צמחים, דק עץ מרשים, אלמנט מים וסלעים מיוחדים.

  • גינת תה: גינה יפנית זו מתאימה לשטחים קטנים או תחומים. היא יכולה להכיל שתי גינות קטנות, כאשר אחת מובילה לשנייה עם שביל אבן, צמחים מסודרים ובניה מרשימה של סלעים ואלמנטים משולבי מים.