Moshe Ginaor Zohar

14 ינו 20212 דקות

כיצד לבחור מערכת מחזור מים אפורים?

עודכן ב: 25 יול 2023

כיצד לבחור מערכת מיחזור מים אפורים?

מים אפורים הם אותם שאריות מים מכיורים ומקלחות, משטיפת הרצפה וממכונת הכביסה, הזורמים אל מערכת הביוב אולם יכולים לעבור מחזור ולהפוך למים אפורים. אלו מים המתאימים לסוג ספציפי של פעילויות, דוגמת הדחת המים באסלה או השקיה תת קרקעית של הגינה. מערכות מיחזור מים אפורים הופכות נפוצות יותר בישראל, על אף שהחקיקה התומכת בנושא קצת איטית מהצפוי. מרבית הבתים הנבנים כיום מכילים מערכות מחזור מים אפורים, ואלה משמשים את בעליהן בהצלחה רבה.

מה נדרש לדעת טרם רכישת מערכת מיחזור מים אפורים ?

אם אתם עומדים לקראת רכישת מערכת מיחזור מים אפורים, הרי שאתם נתקלים בשפע מידע אודות מערכות מיחזור מים אפורים השונות לסוגיהן השונים, המציבות בפני הלקוח שאלות רבות – האם לבחור במערכת מיחזור מים אפורים עם מיכל הדחה או בלעדיו ומה גודל מיכל ההדחה שאני נדרש לו ? האם להעדיף ניקוי מים באמצעות כלור או באמצעות קרני UV ? כיצד מתחזקים את המערכת ומיהם אנשי המקצוע שיוכלו לסייע לי בכל שלבי התהליך ?

כמה חוקים וכללי אצבע לבחירת מערכת מיחזור מים אפורים

ננסה להציג בפניכם כמה מהחוקים וכללי האצבע הרלוונטיים ביותר לבחירת מערכת מיחזור מים אפורים, על מנת שתוכלו להגיע קצת יותר “בשלים” אל אנשי המקצוע שיסייעו לכם בקבלת ההחלטה:

  1. קודם הפגישות הראשונות שלכם עם חברות מיחזור מים אפורים עשו את שיעורי הבית – בקרו באתרי אינטרנט ולמדו את הנושא, התייעצו עם חברים או מי שכבר התנסו בהתקנת מערכות אלה, והגיעו כשאתם מכירים לפחות את המושגים הבסיסיים.

  2. נסו לאמוד את היקף כמות המים המשמשת אתכם מדי שבוע ויכולה להפוך למים אפורים – הערכה זו תסייע בבחירת מערכת מיחזור מים אפורים בגודל המתאים. חוק האצבע אומר, כי משפחה בת 4-5 נפשות יכולה בהחלט להסתפק במערכת קטנה, אפילו ללא מיכל אגירה או מערכת טיהור מתקדמת.

  3. התאימו את מערכת מיחזור מים אפורים לתקציב שלכם – עלות המערכת תלויה כמובן בסוג הנבחר וכן בגודל הגינה, תנאי השטח וההעדפות האישיות של בעלי המערכת. בשורה התחתונה, מערכות מיחזור מים אפורים מגיעות בטווח המחירים של כמה אלפים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים המשמעותיים יותר לכיס.

  4. אחד הפרמטרים המשפיעים על בחירת מערכת מיחזור מים אפורים היא דרישות התחזוקה שלה ישנן מערכות הנדרשות לתחזוקה שוטפת לעיתים קרובות (מס’ פעמים בחודש) ולעומתן מערכות הנדרשות לניקוי רק מספר פעמים בודד לשנה.

  5. בטרם פגישה עם חברה מהתחום, בדקו את הרקע שלה ואת הניסיון שלה בהתקנת מערכות מיחזור מים אפורים. השקיעו בקריאת אתר האינטרנט של החברה ואל תהססו לבקש המלצות. בדקו גם את מחירי ההתקנה, ובדקו את היקף האחריות והשירות המוענקים לכם בעבור רכישת מערכת מיחזור מים אפורים .