Moshe Ginaor Zohar

14 ינו 20212 דקות

עיצוב גינה פרטית

עודכן ב: 25 יול 2023

עיצוב גינה פרטית – יפה, שימושי, מושלם

עיצוב גינה פרטית יוצר עבורכם גינה שלמה ומלאה, שהיא חלק בלתי נפרד מהבית עצמו, הגינה היא יצירה כוללת, ולא רק שתילת כמה צמחים פה ושם, יצירת שביל מכמה אבנים ותוספת של פרחים. עיצוב גינה פרטית כולל בתוכו מרכיבים רבים מעבר לסוג הצמחייה ומיקומה בשטח, ועיצוב שכזה צריך להיות מקצועי ושלם.

התאמת העיצוב לבית

עיצוב גינה פרטית צריך להתאים בצורה טבעית לבית הפרטי, שהגינה היא חלק ממנו. הכניסה לשטח הבית צריכה להיות מזמינה ומעוצבת בצורה שמכווינה אל הבית בצורה טבעית. צידי הבית צריכים להיות נעימים ומחמיאים למבנה עצמו, ואזור הגינה המרכזי צריך להיות יפה ושימושי למגוון שימושים של המשפחה ואורחי הבית.

עיצוב יפה ושימושי
 
עיצוב גינה פרטית נעשה תוך שימת תשומת לב לצורכי בעלי הגינה. עם הגינה היא רק ליופי וישיבה מרגיעה עם כוס קפה בחוץ – העיצוב יכלול הרבה צמחיה, פרחים ומסלעות. אם הגינה תשמש כמוקד מרכזי ומקום לארוחות ובילוי משותפים – העיצוב יכלול גם אזורי ישיבה על דק עץ, פרגולה ומדשאה, למשל. עיצוב גינה פרטית צריך להיות גם יפה ביותר וגם שימושי בצורה, שזורמת ו”ממשיכה” את בית המגורים באופן טבעי.

שילוב של צמחיה, מבנים ושבילים
 
גינה פרטית בבתי קרקע יכולה להיות במגוון עיצובים וסגנונות. עיצוב גינה פרטית מקצועי צריך ליצור שילוב ואיזון מושלמים בין אזורי הצמחייה ושילובם בשטח, והמבנים השונים בגינה, בין אם מדובר בדק או פרגולת עץ יפה. הכל צריך להתאים ולהרגיש טבעי ויפה. השבילים צריכים להיבנות מחומרים שמתאימים לשאר הגינה, וחומרי החיפוי ישתלבו עם הגינה כולה.

בניית מערכות השקיה
 
גינות פרטיות הן במרבית המקרים יחסית גדולות, ומאפשרות הרבה פתרונות עיצוב ותוספות רבות. בגלל הגודל, ולעיתים המורכבות מבחינת צמחיה של גינות אלו, עיצוב גינה פרטית חייב לכלול תכנון ובנייה של מערכת השקיה ממוחשבת. ללא מערכת ממוחשבת ההשקיה פשוט אינה יעילה, וקשה מאוד לתפעל אותה עצמאית. זה יוצר השקעה מיותרת וצורך זמן רב. מחשבי השקיה מספקים פתרון חסכוני ואמין, שיעזור לגינה שלכם לשגשג לאורך שנים.