Moshe Ginaor Zohar

10 ינו 20212 דקות

עיצוב גינות בדרום

עודכן ב: 25 יול 2023

לבחור בין לא מעט אנשי מקצוע בתחום

תחום הגננות, או בשמו הרשמי 'טכנאות נוף', הוא תחום מעניין ומרתק. הדבר אומר שלא כל מי שאוחז מגרפה בידו הוא כזה שיכול להציע עבודה מקצועית של עיצוב גינות. תושבי דרום הארץ שמחפשים להם אדם רציני שיעצב את גינותיהם צריכים לזכור שיש לו מעט עסקים וחברות שמציעים שירות של עיצוב גינות בדרום.

אי לכך, חשוב לא למהר אלא לבחון את יכולותיהם של איש מקצוע, חברה או עסק, ולנסות להבין מי מהם יכול להציג את השינוי המהותי בכל גינה. אחרי הכול, יש לזכור כי מדובר בבחירת צמחייה נכונה, ביצירת תשתית השקיה יעילה, בתוספות מרשימות כמו מסלעות ובריכות, וביצירת אופי לגינה כדי שהיא תהיה מרשימה באמת.

בחירת הצמחים בהתאם לאקלים הרלוונטי

דרום הארץ מציג אקלים שונה מאשר אזורים אחרים בישראל. לכן כל מי שעוסק בתחום של עיצוב גינות בדרום צריך בראש ובראשונה לפעול בהתאם לכך. הצעה רצינית לשדרוג מראה הגינה צריכה לבוא תוך התייחסות לצמחים שיתאימו לא רק למבנה הגינה או להעדפותיו של בעל הבית, אלא קודם כל לאקלים באזור הגידול.

כך ניתן לבחור בצורה נכונה בין צמחים בעלי גוון המתאים לסביבה ובין עצים ושתילים שיכולים ליפות את הגינה ולגרום הנאה לבעליה למשך שנים רבות. חשוב להבין עד כמה עיצוב גינות בדרום הוא אם כן לא רק עניין של מראה חיצוני, אלא שהוא נשען על היכולת של הגינה לעמוד מול מזג אוויר קיצוני שיכול לפקוד את האזור בימים רבים.

התמקדות בחיסכון עתידי במים

עוד נקודה שעליה צריך לחשוב כשמדובר על דרום הארץ, הוא עניין החיסכון במים. באופן כללי, ראוי להזכיר ולציין שכל אחד ישמח לראות כיצד חשבון המים שלו לא תופח בגלל גינה שהיא אמנם יפה אך צורכת המון מים. בזכות שילוב בין מערכת השקיה חכמה, צמחייה מתאימה ותכנון קפדני, ניתן להגיע לגינה מעוצבת וחסכונית.

ראוי להדגיש עד כמה מומחים בתחום של עיצוב גינות בדרום הם באמת אנשי מקצוע רציניים כשהם מדברים ומסבירים על חיסכון בניהול הגינה. הדבר מראה כיצד התכנון נעשה עם הפנים קדימה ועם מחשבה רבה הן לגבי הטיפול והתחזוקה שיכולים להתיש בעלי גינות רבות בדרום והן לגבי תשלומי המים שחשוב מאוד להפחית אותם.