top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

עיצוב גינה

עודכן: 25 ביולי 2023



עיצוב גינות – חושבים בגדול על כל פרט קטן

גנים גדולים, ציבוריים או פרטיים, מצריכים עיצוב גנים איכותי ומקצועי, שכולל יכולות וידע טכני ומקצועי רב לעבודה בסדרי גודל שכאלו. עיצוב גנים מצריך שילוב והתחשבות בגורמים רבים ליצירת גן יפה עם זרימה נכונה של הגן כיחידה אחת. כל עיצוב גינה הוא ייחודי ומתאים לתנאי השטח ורצונות בעלי הגינה, אך עיצוב גנים נעשה על שטחים גדולים יותר, ולכן הכל מתייחס להיקפים גדולים הרבה יותר, שמצריכים ניסיון רב בבניית, עיצוב ותחזוק גנים שכאלו.

בחירת הצמחייה בגן חלק משמעותי של עיצוב גנים הוא בחירת הצמחייה. ככל שהגן גדול יותר מגוון האפשרויות גדל בהתאמה. ישנם צמחים רבים מאוד, ומתכנן הגן צריך לדעת לבחור בקפידה רק את אלו שמתאימים לשטח ולתנאי הגן. הצמחים צריכים להתאים לכל מרכיבי הגן האחרים וגם לדרישות התחזוקה או ההשקיה של בעלי הגן.

תוספות של עיצוב גנים כחלק משלים מעיצוב הגן הכללי, ניתן להשתמש במגוון תוספות, שיעשירו את הגן, ויוסיפו לו יופי ואופי. כמובן שכל תוספת מלאכותית, שנוסיף במסגרת עיצוב גנים, צריכה להתאים לצמחיה ולמבנה הגן והבית. בריכות נוי עם או בלי דגים הן אופציה מצוינת ויפה, בניית מסלעות מרשימות מאבני לקט מיוחדות, מפלי מים קטנים ויפים או מזרקות שונות ברחבי הגן, דקים ופרגולות כפינות ישיבה, שיכולות להיות מפוזרות בגן או במיקום מרכזי אחד, ועוד שלל רעיונות עיצוב.

עיצוב גינות – חזון, תכנון וביצוע

משימות עיצוב גנים מתחילות בחזון כללי של המעצב לגבי מה הוא שרוצה ליצור בשטח, וכמובן שבתיאום עם הרצונות והצרכים של בעלי הגן. לאחר שלב החזון הכללי של מעצב הגן מגיע השלב של עיצוב גנים, שכולל את התכנון והעיצוב עצמם. המעצב צריך ליצור סביבה הרמונית וזורמת של כל מרכיבי הגן: תכנון שבילי הגישה, רהיטי גן, אזורי הישיבה, אופן ומיקום הצמחייה השונה, ובריכות הנוי או המזרקות בתנאי השטח של הגן. כמו כן, יש לתכנן את מערכת ההשקיה, שהיא חלק בלתי נפרד מהטיפול בגן.

עיצוב גינות מקצועי יצמיח עבורכם יצירה שלמה ואחידה ביופייה, שתתאים לרצונות ולשימושים שלכם באופן מלא.





bottom of page