top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

עיצוב גינות נוי

עודכן: 25 ביולי 2023

עיצוב גינת נוי – מעצבים לכם יופי של גינה גינת נוי היא גינה שעיקר מטרתה הוא יופי ואסתטיקה. גינות נוי אינן חייבות להכיל עצי פרי למשל, לפחות לא מהבחינה של מתן פירות כחלק מהמחשבה, שמאחורי עיצוב גינת נוי שכזו. גינות נוי יכולות להיות במגוון גדלים וסגנונות שונים. לא רק בבית פרטי גדול יכולה לצמוח גינת נוי, גם שטח אדמה קטן יחסית יכול להתאים לכך. הכל תלוי ברצון בעלי הגינה, תנאי השטח וכמו כל דבר בחיים – בתקציב.


גינות נוי באינספור סגנונות כאמור, עיצוב גינת נוי צריך לשים דגש גדול אף יותר מהרגיל על הצד האסטטי של הגינה. בעולם ובתרבויות שונות קיימים סגנונות רבים של גינות נוי, ועם הידע בגינון וטכנולוגיות ההשקיה החדישות, ניתן לייצר עיצוב גינת נוי במגוון סגנונות גם אצלנו, בישראל. בין הסגנונות השונים ניתן למצוא את גינות הנוי הבאות:

  • גינת נוי יפנית – גינה מסודרת מאוד עם צמחים מיוחדים ועצי בונסאי קטנים.

  • גינה אנגלית – גינה עם מדשאה ופרחים רבים, ערוגות מוגבהות ושלל צמחים.

  • גינת נוי ארצישראלית – גינה בעלת צמחיה מקומית וטבעית שצורכת לרוב פחות מים משני הסגנונות הקודמים.

  • גינת נוי חסכונית במים – גינת נוי שכזו תכיל הרבה תוספות, שאינן צמחיה, כמו סלעים וחומרי חיפוי, ואילו הצמחייה שכן קיימת אינה זקוקה להרבה מים.

גינת נוי צריכה להתאים לתנאי השטח של הבית, וכמובן לרצונות ולצרכים של בעלי הבית, כך שכל עיצוב גינת נוי צריך להיעשות תוך תשומת לב דקדקנית לפרטים הקטנים, ודאגה לכך שהכל יהיה יפה ואסטטי ביותר.


חומרים בשימוש בגינות נוי עיצוב גינת נוי עושה שימוש במגוון חומרים, כדי ליצור סביבה יפה ומסודרת. מעבר לבחירת צמחים יפים, ושמתאימים לתנאי השטח ולסגנון הכללי, נעשה הרבה שימוש בסלעים מיוחדים, שלרוב נאספים בשטח, ושימוש בפרחי נוי יפים וצבעוניים.

תאורת הגינה היא אספקט חשוב נוסף של עיצוב גינת נוי, כי גם בחושך הגינה צריכה להיות יפה ומרשימה. לרוב, נוסיף אל גינות נוי פרגולה או דק עץ כפינת ישיבה שלווה, נרצף שבילי הגינה בחומרים יפים ואיכותיים, נתכנן בריכות מים קטנות או מפלי מים במסגרת המסלעות, לצורך יצירת אווירה נעימה ויפה ביותר ולהשלמת המראה הייחודי לגינת הנוי שלכם

bottom of page