top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

איך מעצבים גינות מעוצבות

עודכן: 25 ביולי 2023

הכירו את האדם שהוכשר למשימת העיצוב

איך מעצבים גינות מעוצבות יחד עם ההיכרות שאתם עושים עם אנשי מקצוע בתחום הבנייה והשיפוצים כשאתם מקימים את בית חלומותיכם, כדאי מאוד שתכירו גם את מי שיכול לעצב לכם גינה מרשימה ביופייה. מעצב גינות הוא זה שיכול להציג בסיומן של עבודות מקצועיות, גינה בעלת עיצוב מרתק ואישי. מדובר בטכנאי נוף או באדריכל נוף שמכיר היטב את התחום שבו הוא עוסק ויודע כיצד לבחור את הצמחייה המתאימה וכיצד לבנות את הגינה כדי שכל חלק בה יעשה את הרושם הרצוי.

לסוג הקרקע יש משמעות רבה

נתחיל מכך שחשוב מאוד לבדוק את סוג הקרקע בטרם מציעים למישהו גינה מעוצבת. זאת מאחר ורק כך ניתן לתכנן גינה שבה הצמחים הנכונים ייבחרו למטרת עיצוב שהינו גם יפה, אך גם כזה שבמסגרתו יכולה הצמחייה לשרוד ולחיות בסביבה שבה הוא נשתלה. סוג הקרקע גם יכול לתרום רבות להחלטה לגבי שילוב של פריטים כבדים או כאלה המגיעים בגדלים מסוימים. כך ניתן להיות רגועים לגבי המראה הן ברגע סיום העבודות והן בעתיד הרחוק.

לוקחים רעיונות מהעולם הגדול

יפה לראות כיצד איש מקצוע רציני יודע לקשר בין בעל הגינה לבין חוויות העיצוב המדהימות שהעולם הגדול מציע. בזכות הידע הרב והאופקים רחבים בכל הקשור לעיצוב גינות, יכול כל בעל גינה לראות כיצד השטח שלו הופך להיות כזה שמזכיר את יפן הרחוקה, אזור מסוים באיטליה או אפילו גינה באנגליה. לכן אם אנו מדברים על גינות מעוצבות, עלינו להבין שאפשר להביא את חו"ל אל החצר שלנו ולהרגיש כיצד אנו חיים בבית מיוחד הרבה יותר.

לא שוכחים את בעלי הגינה

בזמן עבודות מקצועיות על עיצוב גינה יכול לראות כל בעל נכס כיצד הוא מקבל את מלוא תשומת הלב. זאת כדי שיוכל ליהנות לא רק מהמראה של צמח או עץ כאלו ואחרים, אלא שהוא גם יוכל ליהנות משבילים מעוצבים שיובילו אותו הן לכניסה לבית והן לחלקים אחרים בגינה. גם יצירת מחיצות בין חלקי הגינה ע"י גדר חיה למשל, ושילוב העיצוב של הגינה יחד עם עיצובו של הבית, הם אלו שמראים כיצד מדובר בעיצוב גינות ע"י מי שמתמחה ביצירת גינות מעוצבות.

bottom of page