top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

הקמת גינת גג

עודכן: 25 ביולי 2023

הקמת גינת גג – השמיים הם הגבול….

אם אתם מתגוררים בסביבה עירונית ובייחוד בבית דירות, החלומות על גינה ירוקה ונעימה נראים בטח רחוקים מאוד ולא אפשריים. לא כך אם בוחרים בפיתרון של הקמת גינת גג או מרפסת!

יצירת גינות גג הופכת ליותר נפוצה בשנים האחרונות,. התחום הפך הרבה יותר מקובל מבחינת בעלי הדירות, ואנשים הבינו שאין צורך להתפשר, ולבחור אחד מהשניים – או סביבה עירונית על כל יתרונותיה או בית בכפר עם גינה יפה ומרשימה. באמצעות הקמת גינת גג ניתן לקבל את שני הדברים תחת קורת גג אחת (תרתי משמע)….

סוגים של גינות גג לבחירתכם

ישנם שלושה סוגים עיקריים של גינות גג. השלושה נבדלים מבחינת רמת התחזוקה שנדרשת עבורם, סוג הצמחים ושיטת בניית הגינה עצמה על הגג. הסוג הראשון הוא הנפוץ ביותר, ואילו שני הסוגים האחרונים פחות נפוצים ולא מתאימים לכל גג או קונספט עיצוב.

  • גינת גג עם עציצים ודק: הקמת גינת גג שכזו היא תהליך פשוט יחסית, אך כזה שמצריך תכנון מקצועי ומתאים לגג הספציפי שלכם. הצמחים נמצאים בעיקר בעציצים בגדלים שונים או בערוגות לא עמוקות, ניתן להוסיף דק ופרגולה לגינה ואלמנטים עם מים וצמחיה, כמו מפלים או מזרקות.

  • גינת גג עם מדשאה וצמחים: על גגות מסוימים ניתן להוסיף מדשאה, לרוב מדשא מלאכותי סינטטי, אך במקרים מסוימים אפשר גם ממש לשתול דשא על מצע אדמה דק יחסית. כמובן שישנם צמחים נוספים בעציצים או ערוגות קטנות, וגם פה ניתן להוסיף דק עץ. הקמת גינת גג עם מדשאה אמיתית מחייבת הכנה מראש ועבודה מקצועית, למניעת נזילות או רטיבות בגג הדירה.

  • גינת גג חי: גינות מסוג זה נדירות יותר, ומצריכות עבודה מקצועית ביותר, ולוודא שהגג חזק מספיק. הקמת גינת גג חיה מצריכה מילוי של אדמה רבה ושתילת גינה מלאה עם צמחים רבים על הגג. לגינה כזו יתרונות גדולים של בידוד לדירה שמתחת ושאר יתרונות סביבתיים.

הקמת גינת גג היא עסק למקצוענים. תכנון, בנייה ותחזוקה נכונים עם שימוש בצמחים מתאימים ייצרו בדירתכם שילוב מנצח של צמחיה ירוקה עם היתרונות של דירה בעיר.


bottom of page