top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

מה זה עיצוב גינה?

עודכן: 25 ביולי 2023

תשכחו מכל מה שהכרתם בעבר

השאלה העיקרית מה זה עיצוב גינה? אם בעבר הרחוק היינו מזמינים גנן מסוים כדי לשתול כמה פרחים, ליצור גדר חיה או לכסח מעט את הדשא ולגזום את העצים, הרי שהיום מדובר במשהו אחר לגמרי כשאנו מדברים על עיצוב גינה. אנשי המקצוע של היום הם טכנאי נוף או אדריכלי נוף שיודעים לא מעט על בחינת השטח שבו תוקם הגינה ועל התייחסות לכל חלק ומרכיב שמשדרגים משמעותית את מצבה של גינה קיימת. מדובר בתהליך חשוב ומקצועי שכלל לא דומה לזה שאנו מכירים מעבודותיו של כל גנן בעבר.

המהלך החשוב שיוצר גינה אישית

עיצוב גינה הוא בראש ובראשונה התייחסות אישית לצרכיו ולרצונותיו של כל לקוח. אחרי הכול, יש הבדל בין הדרישות של נציג ועד בבניין רב קומות שרוצה לארגן מקום למנוחה לדיירים ולמשחק לקטנטנים, ובין בקשותיו של בעל בית פרטי המעוניין בגינה שלווה שכוללת פינות ישיבה ובריכת נוי, או בין אחראי מסוים הדורש פיתוח של גינה ציבורית למשל. בהתאם לכל צורך, ניתן ליצור עיצוב גינה אישי הרבה יותר שמתאים לכל מי שייכנס אליה.

מבחירת צמחים ועד ריהוט ותאורה

הרעיון של עיצוב גינה הוא כזה שמעניק סביבה מיוחדת לכל מי שמעוניין לבלות בצורה נעימה יותר. לכן חשוב להבין עד כמה יש צורך להתייחס לכל חלק בגינה ולכל שימוש שיעשו בה המגיעים אליה. בחירת צמחים בהתאם לסוג הקרקע ולהעדפותיו של בעל הגינה היא דבר חשוב, והוספת נדנדה, מערכת ישיבה, פרגולה או בריכה אינה באה רק למטרת מנוחה או משחק אלא גם למטרה של הקניית מראה מקורי יותר. יחד עם תאורת גן מתאימה, מדובר בעיצוב שיש בו המון חן ויצירתיות.

הסגנונות העיצוביים והשילובים הנכונים

עוד נקודה חשובה שיש להדגיש בכל הקשור לנושא חשוב כמו עיצוב גינה, היא זו הקשורה לסגנונות שקיימים היום. כשציינו קודם לכן שכלל לא מדובר בעיצוב שהכרנו מלפני שנים רבות, הכוונה היא במיוחד לכך שמעצבי גינות מקצועיים מכירים סגנונות מיוחדים בדיוק כשם שמעצבי פנים יעצבו את פנים הבית בסגנון מסוים. בפועל, מדובר על עיצוב גינות ברוח תקופה מסוימת או אזור מסוים בעולם, כשהדגש הוא על שילובים נכונים כדי ליצור מראה אחיד המייצג רעיון ברור.





bottom of page