top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

דקים

עודכן: 25 ביולי 2023


כשבאמת רוצים לשדרג את הגינה

עבור רבים מאתנו, עיצוב הגינה הוא חלק בלתי נפרד מיצירת מקום מגורים שנעים הרבה יותר לחיות בו. לכן אנו רואים כיצד בשנים האחרונות מתעניינים יותר ויותר ישראלים בבניית דקים שונים בגינות שלהם. מאחר והיום הגינה הישראלית מציגה בריכות, פינות נוי ואזורי משחק, הרי שדק הוא בהחלט חלק חשוב בכל גינה.

בין אם מדובר על אזור הכניסה לבית, ובין אם מדובר על פינה בגינה או על מרפסת נאה מול אחד מיציאות הבית, הרי שבנייה של דקים מרשימים היא תוספת בעלת ערך הן בכל הקשור להנאה שניתן להפיק משימוש בדק והן בכל הקשור למראה הנעים והכפרי שלו. בנוסף, גם מדובר גם במוקד עניין עבור כל מי שמגיע לבקר בבית.

שימו לב להבדלים בין העצים

דקים מראים לנו כיצד יש סוגי עץ שונים שמהם ניתן לבנות את הרצפות השונות. היכרות עם סוגי העץ מביאה לכך שניתן לדעת כמה תעלה בסופו של דבר רצפת דק, האם היא תהיה בעלת מראה אחיד או כזה שבו העץ מציג עיניים, עד כמה יכולה הרצפה להיות עמידה כנגד מזג האוויר ומזיקים, ומה התדירות של עבודות התחזוקה הנדרשות לעץ.

ליהנות מהיצירתיות של מתקין מקצועי

שילוב חשוב בין איכות העץ לאיכות ההתקנה, הוא זה שמביא בסופו של דבר לתצוגה מדהימה של דקים רבים בבתים שונים בארץ. מומחה שיודע לא רק כיצד לבנות רצפת דק חזקה ומדויקת, אלא שהוא גם יכול להציע עיצוב כללי לגינה שמשלב היטב את הדק, הוא אדם שכדאי מאוד להיעזר בשירותיו המקצועיים.

כך ניתן לראות במהירות כיצד הוא יודע להציע מיקום נכון לדק, וכיצד הוא בונה דקים בגדלים שמתאימים לאזורי בריכה בגדלים שונים, לפינות ישיבה בגינה, לחלקים שבם יש פינת נוי או מסלעה מיוחדת ועוד. ההתאמה של דקים לסגנון הגינה, ויצירת מראה אחיד ונעים לעין, יגרמו להנאה רבה משירותי בניית הדקים ועיצוב הגינה גם יחד.

מחשבה על העתיד יוצרת דקים מושלמים

ברגע שגם חושבים קדימה בכל הקשור להקמה של דקים שונים, הרי שאפשר ליצור עבור כל בעל מבנה לא רק מראה מיוחד של רצפת עץ מרשימה אלא גם משטח בטוח שקל ליהנות ממנו. הכוונה היא להתקנה מקצועית שבה יוצרים רווחים בין הלוחות למעבר מים בחורף ולהתמודדות עם התרחבות העץ, ותורמים לאפשרויות תחזוקה נוחות בעתיד.

bottom of page