top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

דקים מסוג אורן

עודכן: 25 ביולי 2023


לדקים מאורן יש יתרונות מגוונים

המראה של רצפות דק בגינות ובחלקים אחרים של החצר עושה לנו טוב בעין. מדובר במראה אותנטי של עץ המכסה חלקים שונים ומראה כיצד העיצוב הופך לנעים הרבה יותר. יש לא מעט יתרונות שמציגים דקים מסוג אורן, ולכן אנו רואים אותם בלא מעט בתים בישראל. זאת לאחר שהם נרכשו בעסק מקצועי והותקנו בצורה נכונה.

כדאי לדעת שאורן הוא העץ הנפוץ ביותר לבנייה באופן כללי ולבנייה של דקים בפרט. בראש ובראשונה אורן הוא עץ שאינו יקר ביחס לעצים אחרים, וקל מאוד להתאים את מידותיו לבניית דקים שונים. דקים מסוג אורן גם מציגים את הנוחות של העבודה איתם ואת הרכות החשובה כשבונים איתם גם פרגולות ומבני עץ אחרים.

הדרגות השונות שתוכלו ליהנות מהן

כמו בכל מוצר, גם כאן אנו יכולים לראות כיצד עץ אורן מגיע בדרגות איכות שונות. הדבר חשוב מאוד מאחר וכך ניתן ליהנות מרמה גבוהה של דקים מסוג אורן. יש הבדל בין עץ אורן שהגיע ממדינה כמו רוסיה או ישראל ובין כזה שהגיע מפינלנד. אורן פיני הוא זה שנחשב לאיכותי יותר, והוא יכול לתרום רבות למראה ולחוזק של הדק.

כך או כך, בעלי הדק צריכים לדעת שיש לתחזק אותו באופן קבוע אם רוצים לשמור על שקט בנושא זה ולהמשיך להתגאות בו בפני האורחים שמגיעים. הדבר אינו מסובך והוא כולל שמן שמתאים לדקים שאותו צריך למרוח על הדק פעם בשנה. כך יוצרים הגנה נגד שמש וגשם, וכך מונעים מראה אפור ולא נעים או פגיעה באיכות האורן בטווח הרחוק.

הטכניקה שתעשה לכם דק יפה וחזק

יפה לראות כיצד דקים מסוג אורן מציגים מראה כפרי מרתק לאחר שהותקנו ע"י בעל מקצוע מנוסה. איש מקצוע רציני יכין את התשתית הנדרשת תוך שהוא מיישר את הקרקע ומכין יסודות (כשמדובר על התקנה שמבוצעת על אדמה). יחד עם בדיקת שיפועים במקרים של משטחים מרוצפים או משטחי בטון, והעמדת עמודי הגבהה כתשתית נושאת, ניתן להגיע לתשתית מדויקת.

כל הדברים הללו יביאו לכך שניתן יהיה להניח את לוחות עץ האורן בצורה הנדרשת כדי שהם ישרתו את בני הבית בביטחון רב. כך, דקים מסוג אורן הופכים את מראה הגינה, המרפסת, המקום שליד הבריכה או כל שטח רלוונטי אחר לכזה שכיף להתענג עליו. אז מי שמעוניין ליהנות מדק כזה לא צריך להתלבט יותר מדי.



bottom of page