top of page
  • תמונת הסופר/תמשה גינאור זוהר

האמצעים הנדרשים לעיצוב גינה

עודכן: 25 ביולי 2023


האמצעים הנדרשים לעיצוב גינה

גינה מעוצבת היא לא רק צמחיה יפה

כשאנו חושבים על עיצוב גינה, אנו לרוב מקבלים בהבנה את רצונו של המעצב לשלב צמחיה מגוונת. אחרי הכול, צמחיה היא באמת מרכיב בסיסי וחשוב בכל גינה, אך הגיע הזמן להבין עד כמה גינות מעצבות הן הרבה יותר מאשר בחירה של צמחים שונים ומיקומם בחלקי השטח. היום יש אמצעים נרחבים יותר לעיצוב גינה, ולכן אנו יכולים לזהות את ההבדל בין מעצב גינות מקצועי ובין כזה שעוסק יותר כגנן ושותל פה ושם עצים, גדר חיה או שתילים מבלי לעצב את הגינה בצורה רצינית יותר.

מה דעתכם על תאורת גינה מעוצבת

כל מי שרוצה לצאת אל הגינה המעוצבת שלו גם בשעות הערב יכול לראות עד כמה תאורת גן היא זו שתורמת רבות לא רק למציאת פינה נעימה לקריאת ספר או עיתון. תאורת גן מצביעה על עיצוב גינה ברמה מרשימה מאוד מאחר והיום יש דוגמאות רבות של גופי תאורה המתאימים לסגנונות העיצוב השונים. מעצב גינות מנוסה יידע כיצד למקם את פינת הישיבה במקום שבו היא גם תהיה נוחה וגם תתאים ליצירת מקבץ גופי תאורה שמדגישים את המראה של אזור זה בגינה.

פינת הישיבה יכולה להגיע בסגנונות שונים

אם דברנו על פינות ישיבה, הרי שקל להבין עד כמה בחירת ריהוט מתאים היא כזו שיכולה להשתלב מצוין עם בחירת סגנון העיצוב. בין אם מדובר על ריהוט מעץ לגינה כפרית ובין אם מדובר על ריהוט ממתכת לגינה בסגנון אלגנטי יותר, תמיד אפשר ליצור פינה שמדברת אל בעל הגינה בהתאם לסגנון שהוא אוהב ובהתאם למראה הכללי של הבית. חשוב לשים לב לנושא פינות הישיבה מאחר והן מוסיפות המון לכל גינה מעוצבת והופכות לחלק מהותי בגינה.

החידושים המקוריים שמתווספים כל הזמן

כשאנו מדברים על אמצעים לעיצוב גינה, עלינו להבין שלא מדובר רק בחומרים שקיימים כבר לא מעט שנים, אלא באפשרויות חדשניות שמתווספות לשוק המרתק הזה של עיצוב גינות בכל תקופה שהיא. חשוב לבחון את יכולתו של מעצב הגינות לשלב חומרים חדשים, מוצרי נוי מגוונים, אמצעי שליטה ותפעול מתקדמים יותר, ועוד אלמנטים שיוצרים בסופו של פרויקט גינה מעוצבת שמחדשת ביחס ללא מעט גינות אחרות הנמצאות בסמוך אליה.


bottom of page