top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

הקמת גינה אורגנית

עודכן: 25 ביולי 2023


הקמת גינה אורגנית – לא טבעי לכל גנן

בשנים האחרונות התחום של מזון אורגני וגינון אורגני תפסו תאוצה וההבנה, שבחשיבותו של תחום זה לסביבה ולבריאות האדם עולה בהתמדה. במסגרת התנועה הגוברת של מעבר לאורח חיים טבעי ואורגני יותר, הקמת גינה אורגנית הפכה לדבר נפוץ מאוד, שאנשים רבים פונים אליו בעת הקמת גינה לביתם החדש או כשיפוץ כללי של גינתם הישנה.

הקמת גינה אורגנית איננה כרוכה רק ביצירת גינת ירקות, ניתן ליצור גינה על כל מרכיבי הגינה הרגילים, רק שכל הצמחים ותחזוקת הגינה הם אורגניים לגמרי, ואין שימוש בריסוס או דשנים כימיים. גינה אורגנית והקמתה מצריכים ידע מעשי בתחום גינון זה, ולא כל גנן מתאים לביצוע משימה כזו. ישנם חוקים בסיסיים ושיטות שיש לשמור עליהם, ורצוי לבחור בגנן שמכיר והתנסה בעבר בתכנון ובניית גינה אורגנית.

גינה אורגנית – במה היא שונה מגינה רגילה?

גינה אורגנית שונה מגינה סטנדרטית בכמה מובנים, ולא רק בשל עובדה שלא משתמשים בריסוס וחומרים כימיים, הגישה האורגנית מכילה בתוכה מגוון שיטות ודרכי גידול שונות מגינון סטנדרטי. הצמחים שיש להשתמש בהם, רצוי שיהיו אורגניים מראש, וכאלו שעברו כמה שפחות תהליכי הנדסה גנטית.

עיקרי הדגשים בתכנון וביצוע של גינה אורגנית

מיקום נכון של הצמחים, שמתאימים לגינה הספציפית שלכם על פי שילובים והתאמות של אקלימים. שמירה על שכבת האדמה העליונה בעזרת חיפויים שונים להזנת הצמחים והקטנת אידוי המים. הקמת גינה אורגנית חסכונית במים. צמחים רבים ומקומיים אינם צורכים מים רבים, וכמו כן ישנן מערכות מים אפורים ומגוון שיטות חסכון במים. מבחינת דישון נשתמש בקומפוסט ולא בדשנים כימיים. גידול ירקות אורגניים

הקמת גינה אורגנית במרבית המקרים גם תכלול חלק, שייעודו גידול ירקות אורגניים לצריכה עצמית של בעלי הגינה. הקמת חלקת גידול ירקות מצריכה ידע מקצועי גם מצד הגנן וגם מצד בעלי הגינה לצורך תחזוק שוטף. גידול ירקות עצמי הוא חוויה נפלאה ובריאה ביותר. יש ללמוד את התחום של גידול ירקות אורגניים ולרכוש ניסיון.

הקמת גינה אורגנית היא עיסוק לגננים המתמחים ומכירים את התחום מכל היבטיו. אם אתם רוצים לחולל שינוי קטן בחייכם, הקמת גינה אורגנית בביתכם היא המעשה הטבעי ביותר לעשות….


bottom of page