top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

הקמת גינה פרטית

עודכן: 25 ביולי 2023

הקמת גינה פרטית – צומח פה משהו טוב אם אתם גרים בבית פרטי וודאי יש לכם שטח פרטי גם מחוץ לבית. אחד היתרונות המרכזיים של בית פרטי הוא השטח, שמחוץ לבית עצמו, שמאפשר אפשרויות רבות של גינון ומקום לבילוי משפחתי נעים. אם הגינה שלכם מוזנחת, או שרק עכשיו עברתם לבית הפרטי שלכם, אתם צריכים שירותי הקמת גינה פרטית ליצירת הגינה, שתמיד רציתם, ושתוכלו ליהנות ממנה לשנים רבות.

הקמת גינה פרטית – אפשר לבד?

לא כדאי. אנשים רבים מחליטים לחסוך בעלויות של הקמת גינה בביתם הפרטי. או שהם בונים גינה לבדם באמצעים והידע שיש להם, או שהם שוכרים גנן חובב, שיבצע עבורם את העבודה בעלות נמוכה. במקרים האלו, סביר שהגינה גם לא תראה יפה ובמרבית המקרים, לא תשרוד מעבר לכמה חודשים. תכנון וכן הקמת גינה פרטית מצריכים ידע רב ומיומנויות, שהן מעבר לשתילת כמה צמחים וכיסוח דשא. זו עבודה לבעלי מקצוע, שיידעו להתאים את הצמחייה לתנאי השטח של הגינה, ולבחור רק צמחים שיתפקדו נכון גם לאחר זמן רב. חברות גינון מסודרות ומקצועיות יכולות לבנות גינה שלמה ומלאה, כולל עיצוב והקמת אזור ישיבה יפה, בניית מסלעה יציבה ומרשימה, ועוד מרכיבים שונים ומגוונים, שייצרו עבורכם גינה יפה, יעילה ומהנה לשימוש.

הקמת גינה פרטית אינה משימה לכל אחד. צריך לדעת איך לתכנן, נדרש ידע בוטני לבחירת צמחים, נדרשת עבודה פיזית קשה ומאומצת, התעסקות עם כלי עבודה כבדים ועוד. עדיף לכם ולגינה שלכם להשאיר את עניין הקמת הגינה לבעלי המקצוע והמומחים לדבר, מאשר לנסות זאת לבד, ולשלם את המחיר הכבד בהמשך.

מרכיבי תהליך הקמת גינה פרטית

מעבר לשלב התכנון והעיצוב הראשוניים, הקמת גינה כוללת את בחירת הצמחים המתאימים והיפים ביותר, הכנת תשתיות הגינה מבחינת תשתית השקיה, ניקוי השטח, חפירת בורות, הכנת מסלעות ובניית שאר מאפייני הגינה העיקריים. הקמת גינה פרטית מצריכה לאחר שלב התשתיות את שתילת כל הצמחים שבחרנו, בניית הדק, אם קיים, סידור שבילי הגינה ממרכיבים שונים (אבנים משתלבות, אדני רכבת ועוד), פיזור חיפוי קרקע מתאים, והרכבת מערכת ההשקיה הממוחשבת.


bottom of page