top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

הקמת גינות

עודכן: 25 ביולי 2023

הקמת גינות – מהחזון ועד לביצוע בין אם עכשיו עברתם לבית חלומותיכם הפרטי, ואתם צריכים הקמת גינה, או שהחלטתם לשנות את מראה החצר סופסוף, הקמת גינה ע”י חברה מקצועית עם צוות גננים מיומן ומנוסה היא הפתרון עבורכם. הקמת גינות היא עסק למקצוענים, שמצריך ידע מבחינת צמחיה וחומרי בנייה, על מנת למנוע בעיות ותקלות רבות בהמשך חייה של הגינה שלכם.


שלב התכנון הקמת גינה תמיד צריכה להתחיל בתכנון ועיצוב מדוקדקים של הגינה. תכנון של הקמת גינות צריך להתחשב בצרכים וברצונות של בעלי הבית, תוך שימוש בידע ובניסיון המקצועי של חברת הקמת גינות מקצועית. תכנון הקמת גינה מתחיל בבניית המבנה הכללי של הגינה מבחינת מיקומי צמחיה, מיקום הדק והפרגולה, אם ישנם, תכנון שבילי גישה אל הגינה ובתוכה, מיקום בריכת נוי, למשל, ומחשבה על מערכת ההשקיה הממוחשבת. לאחר שלב תכנון הקמת גינה וקבלת האישור מבעלי הבית, מתקדמים לשלב הביצוע.


הקמת גינה – שלב בחירת צמחיה כמובן שעיקר העניין בגינה הוא הצמחייה שבה, לכן שלב חשוב של הקמת גינות הוא בחירת הצמחייה המתאימה לתנאי השטח ולרצונות המשפחה. בחירת הצמחייה נקבעת לפני תחילת הקמת גינה. הקמת גינה מבחינת צמחיה כוללת שתילת הצמחים, מיקומם הנכון ביותר, ודאגה בסופו של התהליך שכל צמח יקבל את כמות המים, האור והצל הדרושים לו.


שלב התשתית של הקמת גינות החלק הראשון בביצוע הקמת גינות הוא הכנת התשתית. שלב זה של הקמת גינה כולל ביצוע חפירות, אם יש צורך, בניית ערוגות, טרסות, בריכות נוי, העברת תשתית השקיה נסתרת, ושאר ההכנות שיש לעשות מבחינת הקמת גינות לפני שמתחילים לשתול ולמלא באדמה.


שלבים נוספים של הקמת גינות לאחר ביצוע עבודות התשתית מגיעים לשלבים של הקמת גינות, שכוללים את שתילת הצמחים השונים במיקומים שנקבעו, בניית השבילים והוספת חיפוי קרקע, אם קיים בתכנון, מילוי באדמה, פריסת הדשא ועוד. הקמת גינה בהרבה מקרים תכלול גם בניית דק, ולעיתים פרגולה באזור הישיבה המרכזי. בסופו של תהליך הקמת גינה מחברים את הגינה למערכת השקיה ממוחשבת, הקמת גינות מחייבת מערכות אלו לתחזוקה יעילה וחסכונית של הצמחים.


bottom of page