top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

עיצוב גינה אנגלית

עודכן: 25 ביולי 2023

מה מציע לנו הסגנון האנגלי בעיצוב גינות

יפה לראות כיצד הגינה שלנו יכולה להציג מראה מיוחד במינו בזכות סגנון עיצוב ייחודי המגיע אלינו מאנגליה הגדולה. עיצוב גינה אנגלית הוא אתגר מרתק עבור אדריכל נוף מוכשר שמתמודד עם יצירת גינה הדומה לזו בבתים אנגליים. כל זאת תוך התאמה לצורת הבנייה בישראל. בעיצוב של גינה כזו יוצר המעצב משטח ראשי בגודל משמעותי הכולל לרוב מדשאה שאותה הוא מקיף בגדר גבוהה. בנוסף הוא שותל צמחיה רב שנתית הכוללת ורדים ושיחים שפורחים לאורך השנה כולה.

כשכל שטח מנוצל כראוי בזמן העבודות על עיצוב גינה אנגלית אנו יכולים לזהות את הניצול המלא של כל שטח הגינה. אם ניקח למשל את הגדר הגבוהה, נראה כיצד היא מאפשרת שתילת צמחים מטפסים ועצים שייגזמו בהתאם. הדבר מגדיל את השליטה הירוקה של הצמחייה על פני הגינה כולה ומדגיש מראה עמוק וטבעי יותר. גם העניין הטכני מקבל התייחסות, וחלוקת הגינה לאזורים שונים מאפשרת יצירת מקום לבילוי, ליצירת קומפוסט (ע"י בור מתאים), לגידול ירקות ועוד.

חושבים גם על ניהול הגינה

עיצוב גינה אנגלית מצריך גם התייחסות לניהול הגינה. מעבר לאותו בור קומפוסט, בגינה אנגלית יש גם מקום למחסן, ניתן לשלב גם חממה העשויה זכוכית, חשוב ליצור שבילי הליכה שמקשרים בין חלקי הגינה, כדאי לשלב אבנים קטנות בגוון אדום שמזכירות מאוד את המראה של הבתים באנגליה, ויש כמובן לדאוג לשתילת צמחיה הכוללת גם עצי פרי ואף תבלינים. כל אלו יקשרו את מראה הגינה לאנגליה, אך גם יאפשרו לבעליה לנהל אותה טוב יותר.

האלמנטים שמרחיבים את המראה האנגלי מאחר וגינה אנגלית די שונה מזו הישראלית, הרי שיש לשים לב לאלמנטים שמרחיבים את המראה המיוחד שלה. כך, עיצוב גינה אנגלית בא לידי ביטוי במדשאות שיש להן קו מתאר טבעי ובצמחייה עשירה ומגוונת יותר. יחד עם שערי עץ, פסלים, ספסלי ישיבה, ערוגות מסודרות, כדים, מוצרי עץ, שעוני שמש ואפילו מתקני האכלה לציפורים ותיבות קינון, ניתן בקלות לזהות את המראה האנגלי וליהנות מאווירה שאין באף גינה אחרת.

bottom of page