top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

עיצוב גינה עתיקה

עודכן: 25 ביולי 2023

עיצוב בסגנון שקשה להתחרות בו

זה נכון שחלק מאתנו אכן אוהב לראות גינה מטופחת שבה משולבים אלמנטים מודרניים או גינה שמציגה עיצוב בסגנון חדשני יותר, אך לא נטעה אם נזכיר את אלו שמאוד אוהבים לראות את הגינה שלהם לובשת מראה היסטורי, אם נגדיר זאת כך. הכוונה היא לעיצוב בסגנון מיוחד מאוד שיוצר גינה עתיקה. עיצוב גינה עתיקה בישראל מדגיש את היכולות של מעצב מוכשר למלא את השטח בצמחים ובפריטים שמדגישים בכל רגע את המראה הקדום והמיוחד כל כך של הגינה.

חשבתם פעם על מחרשה בחצר?

מעבר לשילוב צמחיה שתתאים לאזור הגידול בגינה, הרי שכדי להפוך את הגינה לבעלת מראה עתיק, כדאי להתייחס לתוספות שיכולות ליצור את הקסם ההיסטורי של הגינה. אם אנו מדברים על רצון להקנות לגינה מראה היסטורי מהעת החדשה, הרי ששילוב של מחרשה, פסל של עגלה עם סוס, או כלי עבודה מתחילת המאה הם רעיון טוב. אך אם אנו מדברים על גינה עתיקה הרבה יותר, הרי שכאן ניתן לעשות זאת באמצעות שילוב אלמנטים קדומים הרבה יותר.

פיזור המוצרים שיציגו מראה עתיק

הצבת כדי חרס בגדלים שונים בחלקי הגינה או באזור אחד בלבד, יצירת מסלעות בגוונים לא צעקניים, שילוב מזרקה בעלת מראה היסטורי שכאילו נלקח מחפירה ארכיאולוגית, מיקום פסלים דמויי אדם וריהוט בסגנון עתיק, יתרמו רבות למראה המיוחד. כך, עיצוב גינה עתיקה יהיה לא גימיק חסר תוכן אלא מהלך מבריק שמבדיל מאוד את הגינה מכל גינה אחרת. אם מוצאים גם גופי תאורה שמעוצבים בסגנון עתיק, הרי שמדובר ביצירת אומנות של גינה מרתקת ביופייה.

הגוונים המתאימים של הצמחייה

שילוב צמחיה בגינה עתיקה יכול להיות מהלך לא פשוט. זאת מאחר וכאן צריך לחשוב לא רק על האקלים של אזור הגינה או על סוג הקרקע, אלא גם על אחידות עם המראה העתיק ועל האפשרות המרתקת ליצור אותנטיות רבה. לכן, חיפוש אחר צמחים בגוונים שקטים יותר, ושילוב של צמחיה המזכירה תמונות היסטוריות מהעבר, הם כאלו שיכולים לעשות הבדל עצום בין עיצוב מאולץ מעט לכזה שמציג את הגינה העתיקה במלוא הדרה.

bottom of page