top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

עיצוב גינות נוי

עודכן: 25 ביולי 2023

להגשים את החלום לגינה מעוצבת

גינה היא מקום שמהווה מין מפלט עבור לא מעט ישראלים ואנשים בעולם הגדול. היופי של גינה מעוצבת הוא כזה שמאפשר לנו לנוח ולהירגע כשאנו מעוניינים בכך. אך כדי ליצור גינה יפה יש לעבוד עם מי שנחשב למקצוען באמת ומציע עיצוב גינות נוי בעלות אופי משלהן. כך, התוצאה תהיה הרבה יותר יצירתית.

מי שמתמחה בתחום זה ויכול להציג פרויקטים קודמים שלו, יכול גם להפוך את החלום לגינת נוי למציאות. מדובר על תהליך של עיצוב הכולל שיתוף פעולה מול הלקוח והבנת המראה הסופי שבו מעוניין בעל הגינה. יחד עם התמקדות חשובה שעליה יקפיד בעל המקצוע, ניתן להציג גינת נוי שתספק מקום מושלם לבלות בו.

יצירה של שילובים נכונים

כל התהליך של עיצוב גינות נוי מתחיל בתכנון קפדני שכולל את בדיקת מידות הגינה, מצבה ונתונים אחרים שיכולים ליעל את העבודה ולמנוע תקלות מיותרות. כך ניתן ליצור פינות אינטימיות שכל אחד ייהנה מהן, וכך ניתן להוסיף אלמנטים שיהפכו למוקד בילוי הן עבור בעלי הגינה והן עבור מי שמגיע להתארח אצלם.

בכל הקשור לגודלה של הגינה, הרי שכאן עיצוב גינות נוי בא לידי ביטוי במציאת הנקודות שיכולות להפוך לנעימות ולשקטות יותר. חשוב גם להבין שאפילו אם מדובר בגינה קטנה, הרי שהיא יכולה להיות מעוצבת בצורה יוקרתית מאוד ולהציג מראה מדהים. זאת בזכות הוספת מסלעה, בריכה, גשר או אלמנט רלוונטי ונאה אחר.

כשכל נתון נלקח בחשבון

על מנת להציג תוצאה מרשימה בכל מהלך של עיצוב גינות נוי ראוי לקחת כל נתון מהשטח בחשבון. הכוונה היא שמעבר לבדיקות שציינו לעיל, יש להתייחס גם לנוף שקיים בסביבת הגינה והבית. כך ניתן לא רק להתייחס לרצונותיו של בעל הגינה אלא גם לשילוב נכון של הגינה בנוף הכללי (או להבלטתה בצורה מעניינת יותר).

בפועל, מדובר על שילוב של ספסלים, תאורה מיוחדת, דגי נוי בבריכה בגודל מסוים, פרגולה ועוד מאפיינים שהופכים את הגינה ליחידה נאה הן בפני עצמה והן ביחס לסביבה שבה היא ממוקמת. תשומת לב רבה לכל פרט היא זו שמובילה בסופו של דבר לרמה גבוהה של עיצוב גינות נוי ולהענקת התחושה הנעימה שמחפש כל בעל גינה.



bottom of page