top of page
  • תמונת הסופר/תMoshe Ginaor Zohar

תכנון גינה

עודכן: 25 ביולי 2023

תכנון גינה – “צומחים” על המומחים

תכנון גינות אינה משימה פעוטה או נטולת חשיבות. גינה יפה ומרשימה מצריכה תכנון גינה פרטני ומקצועי מראש, הרבה לפני שתילת הצמח הראשון. תכנון גינות קודם לכל השלבים האחרים, ועוד לא דיברנו על תחזוקת הגינה, שמצריכה ידע ומקצועיות. תכנון גינה מצריך מחשבה ותשומת לב לפרטים רבים בשטח, התחשבות ברצון של בעלי המקום, בתקציב ושאר תנאים ומגבלות.

תכנון גינה – עולם סגנונות פורח תכנון גינות יכול להציע סגנונות רבים ומגוונים שכל אחד מתאים לבית מסוים, למשפחה מסוימת ולתנאי שטח מסוימים. חלק מסוגי תכנון גינות שנפוצים הם:

תכנון גינה לשמש מלאה

תכנון גינה לצל

תכנון גינות תבלינים או ירקות

תכנון גינה בשילוב דק

תכנון גינה בשילוב חיפויי אבן שונים... ועוד ועוד


תכנון גינות מקצועי מספק מימד אסטטי בנוסף לבחירת הסגנון הכללי של הגינה. במסגרת תכנון גינה אפשר לבחור צבעים דומיננטיים שיאפיינו את הגינה. יש לקבוע גבהים של צמחים, גבולות, ריצוף או בניית שבילים, ועוד שלל החלטות עיצוב, שיהיו מיטביות לתנאי השטח, כחלק משלים לבית עצמו, ושיקלעו לטעם בעלי הגינה.

תכנון גינה – סוף מעשה במחשבה תחילה

כאשר ניגשים למשימות תכנון גינות צריך לבדוק את האדמה והשטח, ולהחליט באילו צמחים להשתמש. כאשר מגיעים לאתר הגינה, צריך לבצע בדיקה מקצועית או להשתמש בידע ובניסיון הרבים כדי לקבוע את סוג הקרקע, טיב הקרקע ושאר משתנים, וכל זאת כדי לתכנן אילו צמחים יש לשתול בגינה. במשימות תכנון גינות יש לקחת בחשבון גורמים רבים: תכנון גינה צריך להתחשב באקלים הספציפי לגינה, בכמות השמש, תחזוקה בהמשך ועוד. תכנון גינה הוא עסק למומחי גינון ונוי, ואינו מתאים להתבצע ע”י חובבנים.

תכנון גינה צריך להיות יפה וגם יעיל, ומתאים לבעלי הגינה ולשטח הבית, תכנון גינות צריך להיעשות ע”י מקצוען, כדי ליצור סינרגיה מלאה בין כל מרכיבי הגינה הן מבחינת תכנון גינה והן מבחינת תפקודה ותחזוקתה בהמשך. תכנון גינות ובהמשך הביצוע עצמו, צריך לספק חוויה חושית, ריחנית וויזואלית מלאה, בצורה שתמשיך את עיצוב הבית ותתאים לסביבה. תכנון גינות מקצועי שם דגש שווה על בחירת צמחים, תכנון גינה מבחינת מיקומם, יעילות בהשקיה, שבילי הגינה, תוספות העץ ושאר המרכיבים שהופכים גינה למושלמת.

bottom of page